MY FIRST THREE MUSKETEERS

MY FIRST THREE MUSKETEERS
LOOKING AT YOU.....

Wednesday, March 24, 2010

Pakcu and Cat Show... CFA Show, Summit USJ - 13 April, 2008

Salam dan Selamat Sejahtera Semuer...
Ok, kali ni pakcu nak cakap pasal CFA show lak. This is my 1st time entering a CFA show. CFA show ni berbeza sikit dari MCC (Fife Show). CFA show ni pada pakcu baru la betul-betul International sebab participants dia dari serata dunia... walaupun tak banyak gak negara...hehe. However, the quality of the cats is excellent! Kalau nak tengok persian yang rated to be among the best in the world, korang kena tengok CFA show macam ni.


Walau bagaimana pun, untuk orang macam pakcu ni yang bawak kucing-kucing biasa, ada jugak dipertandingkan tapi semua dikumpul dalam satu kategori jer, iaitu Household Pet. Tak kira la kitten ker, adult ker, neuter ker, long hair short hair semua dalam satu kategori. Yang seronoknye kategori ni, walaupun kategori ni kucing-kucing mixed or kampong jer, tapi meriah dan di judge oleh pengadil international yang sama.
So sebab ini 1st time masuk, so Pakcu bawakler sekor jer masuk, kucing baru. Shorthair nama nyer Rimba Kencana.

Keputusannya... Alhamdulilah, ada lah dapat placing 2nd n 6th dalam in two out of four rings. 4 rings bermaksud 4 pengadil. N untuk setiap pengadil, dia akan pilih the best 10 HHP. So Rimba dari 4 pengadil tu, ada satu pengadil dpt no 2, satu lg pengadil dpt no 6. Dua pengadil yg lain, Rimba kecundang... hehe.
Rimba Kencana : 2nd and 6th Placing in HHP Category.

No comments:

Post a Comment